Mörkret är tillbaka

Med solglasögon i ösregn vandrar jag höstgatan fram. Den natur som nu går mot kallare tider tillfredställer mig måttligt. Det är septemberkyligt, sommaren är förbi, men det är ändå en frisk luft jag inandas. En ren luft.
Medan världen har gått åt helvete har jag botat min galenskap.
Ytterligare ett år, ytterligare en livstid. Flaskorna från igår står fortfarande kvar på bordet. Imorse vaknade jag upp med en klump i magen sedan tryckte jag fingrarna i halsen och jag spydde ut den kavalkad av kött och misär som höll gårdagen till. Sedan kände jag mig ny, fräsch, ren, om än för en stund.
Utestället 03:00, bleka halvfeta urholkade stycke av kött vaggar i takt med musiken. Det är många förlorade drömmar här ikväll tänker jag och sveper ytterligare en shot. Sedan sjunker jag genom dansgolvet och kommer ut som en nyfödd genom en riktigt vidrig gammal livmoderhals. Pånyttfödd av en häxa med svarta klor och tänder som en varg. Blod och vansinne, lust och svavel. Sedan dör jag igen.

Ja, så kunde det ha varit, men nu är det inte så. Bloggen har varit nere ett år och på begäran lyfter jag upp den till ytan igen. Vad kommer det att bjudas på denna gång? Tja, lite musik, lite naket, lite humor, poesi, sagor, you name it bitch. Jag (den vanliga jag) kommer förhålla mig relativt neutral och istället låta de allra mörkaste hörnen av min hjärna arbeta. Jag kommer att låta bokstäverna forma ord för att sedan utvecklas till helt fantastiska meningar.
Håll till godo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0