Något hemskt är på väg att hända

Ja ni läste rätt, något är i görningen och det värsta av allt är att jag inte vet vad det är.
Men någon sorts förändring har tagit vid. Hur det kommer sluta vet ingen just nu.
Ni tror jag mig inte?
Jag har bevis.
Såhär är det, igår kväll märkte jag att något var fel, med mig, jag kände mig dåsig, förkyld och febrig. Detta är något som extremt sällan sker, jag är i princip aldrig sjuk, minns inte när jag var det senast så varför skulle något sådant drabba mig?
Av den anledningen har jag fått stanna hemma från mitt kära arbete som just nu står och blöder pengar.
Min sjukdom är det första tecknet om att någonting inte står rätt till.
Men så tänkte jag, lite luft kan väl inte skada så jag gick ut och tog en promenad nu imorse och det är efter denna lilla tur jag blev väldigt oroligt. Det värker i magtrakterna och jag känner mig extremt illa till mods när jag skriver detta.
Det första som slår mig när jag kommer utanför dörren är att det är ovanligt tyst ute, vanligtvis sjunger koltrasterna sin sång och barnen springer och leker. Men idag, knäpptyst, inte ett fågelskri så långt örat kan nå, luften är tjock och det är svårt att andas. Nåja tänker jag, det är väl endast en slump.

Men värre kommer det att bli. Jag fortsätter ner mot havet och det är då jag ser och hör fäljande. Det blåser hårt, himlen är mörkare än vanligt och vattnet är vildsint och frenetiskt. Jag blir oroad. 



Jag går ytterligare en bit på stranden och det är då jag ser detta! Vad i helvete gör en grävmaskin i vattnet? Den kör inte, den liksom flyter omkring som en livboj, det kunde lika gärna ha regnat fisk från himlen, jag hade inte blivit mera förvånad! Det är vid denna tidpunkten jag blir riktigt rädd.



Jag beger mig fort därifrån men mardrömmen är långt ifrån över. Samtidigt slår det mig att jag måste gå och se hur gässen mår, de som vanligtvis är så tillmötesgående och snälla. Men nej nej, inte denna gången. När jag närmar mig de som vanligt så istället för att komma och hälsa vänder de fort på klacken och springer bort ifrån mig. Djur brukar ju känna på sig att något är fel. På bilden ser man riktigt hur de vänder sig om skrikande och flaxande, jag springer därifrån innan de börjar attackera mig.



Mitt sinne säger åt mig att springa hemåt (varför det skulle vara säkrare där vet jag inte men det är normalt att vilja gå hem när man känner sig rädd) och det är då jag ser detta på gångbanan. Ett otäckt tecken gjort av grenar, jag har ingen aning om vad det betyder men jag skulle tro att det är någon sorts varning eller förnimmelse om det som kommer.



När jag kommer upp till glasskiosken innan hemmet ser jag det som gör mig mest rädd. GB-glassgubben har vält och slagits i spillror, antagligen under natten! Vem eller vad som har gjort det har jag ingen aning om men jag befarar att något sjukt och skrämmande är på väg att hända.



Nu sitter jag i alla fall hemma och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.
Fortsättning följer antar jag...

Kommentarer
Postat av: christian

en i sanning skrämmande upplevelse. Framför allt glassgubbens fall berörde mig illa.

2009-05-06 @ 09:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0