Mina 5 mest efterlängtade filmer 2009

Good Morning bloglovers!!

Som självutnämnd filmkung/guru får ni min lista på vilka fem filmer jag helst vill se under 2009.

5: G.I. Joe: The Rise of Cobra
För att jag ägnade varje lördagmorgon när jag var liten att titta på den tecknade varianten på "Super Channel". Min favorit var "Stormshadow", den vitklädda ninjan!



4: Blood: The Last Vampire



3: The Descent: Part 2
Ettan från 2005 var ett mästerverk för oss skräckfans, otroligt klaustrofobiskt skrämmande och välgjord. Nu kommer tvåan från regissören som gjorde förra årets mest skrämmande film, Eden Lake.



2: Terminator Salvation
Lite mörkare och råare än de tidigare filmerna i serien, Christian Bale i huvudrollen. Kan bli hur bra som!



1: The Road
Är den ens hälften så bra som boken blir jag glad, sägs dock inte komma ut förrän i slutet av året. Ni borde läsa boken ni som inte gjort det. Det är en mörk framtidsvision om kärleken mellan en far och hans son i en hopplös värld.



Strax utanför listan:
Halloween 2, för att vansinniga Rob Zombie gör den.


Kommentarer
Postat av: Asbjörn

Ditt omdöme om skor överträffar ditt omdöme om filmer med ljusår!

Fast det fanns två filmer i din lista som är intressanta.

The Descent är en film som jag kommer att se.

The Road är en annan men jag kommer att läsa boken innan jag ser filmen. Du har, trots en tveksam smak på filmer, en utsökt smak på böcker och författare.

Annars så tycker jag att världens bästa film någonsin The Godfather från 1972 hör till var, när och i vilket sammanhang som helst, när det snackas film. Francis Ford Coppola och Mario Puzo slår inte fel!

2009-05-10 @ 01:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0