Magnolian måste dö

Jag har bestämt mig, magnolian ska dö.
Magnolian är ett träd (eller träd och träd) som existerar på vår tomt.
Jag köpte detta liv för 2 år sedan för 795 kronor med förhoppning om att det skulle växa upp och få en massa fina blommor på sig som riktiga magnolior får en gång om året. Dessutom ville jag att den skulle växa lite och bli till ett stort träd istället för att vara det lilla ynkliga träd det är än idag.
Faktum är att det inte växt en centimeter på 2 satans år och blomskörden har varit ytterst tunn.
Förra året skapade denna tingest cirka 10 blommor under en veckas tid men i år kom det en (!) ynklig liten blomma som försvann likt en vind efter 2 dagar.
Förstår ni frustrationen? Man betalar 795 kronor för en sådan här hybrid och den blommar en vecka om året och resten av tiden står den där och stirrar på en med sina torra och tråkiga löv. Jag hade kunnat leva med det om det hade kommit 10 eller 20 blommor på den men icke, därför har jag bestämt mig, fanskapet ska bort.
Jag äger nämligen en motorsåg (varför jag gör det har jag ingen aning om, har använt den en gång för att såga till en rutten julgran, möjligtvis kan den komma till användning vid en stundande zombieinvasion eller något dock) som är ett lämpligt dräparverktyg.
Likt en bödel ska jag närma mig denna ensamma vanskapta växt och sedan ska jag tortera den med sågen tills den ligger i bitar på marken. När dess lemmar ligger där splattrande som en döende spetälsk ska jag låta den förblöda.
När den sedan är död ska jag spotta på liket för att sedan bränna det. Slutligen ska jag begrava den på en plats där ingen någonsin sätter sin fot så att den ska få känna sig extra ensam. Där ska den få ligga i jorden för att för all tid glömmas bort. Först då får jag frid i sinnet.
Detta dåd kommer antagligen ske i helgen. Givetvis kommer jag lägga ut bilder på själva avrättningen.

Såhär ser kräket ut idag.


Vill ni att hon ska få leva starta en insamlingsfond eller något.

Kommentarer
Postat av: Jenny Bajsuggla

Japp, såga den, döda den! Det är nog bäst att du plockar fram den gamla motorsågen innan den rostar ihop helt!

Växter är ju bara till besvär! Jag har den magiska förmågan att bara jag tittar på växter så dör de! Bara jag går förbi så faller de ner och vissnar. Så gröna fingrar, nej, snarare svarta onda! Oj, vad jag verkar morbid!

2009-05-09 @ 16:43:53
URL: http://bajsugglan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0