Lomma

Kära läsare

Som flera av er säkert vet så lever jag under Lommas flagga, en utav världens bästa kommuner.

Utmärkande för kommunen är bland annat höga boendekvaliteter och den nära kontakten med Öresund som erbjuder fina möjligheter till ett rikt friluftsliv.
I kommunen finns tre tätorter; Bjärred med 8.900 invånare, Lomma med 9.600 invånare och Flädie med ca 200 invånare. Övriga cirka 1.300 invånare bor i någon av byarna Fjelie, Önnerup, Lilla Lomma, Alnarp eller ute på den rena landsbygden.
Som ni säkert redan har förstått är detta ingen dussinkommun som de närliggande kommunerna, Malmö, Burlöv, Vellinge etc etc, trashkommuner i min värld.
Nej här lever vi Lommabor sida vid sida, som bröder och systrar, här särskiljer vi agnarna från vetet.
Faktum är, vill du flytta hit måste du genomgå en rad hårda tester, väntetiden är uppemot 2 år och cirka 95% av de som ansöker om att bo här blir nekade, varför undrar då ni! De håller inte måttet som människor helt enkelt. Svårare än så är det inte.
Just nu är det jaktsäsong på dvärgar inom kommunens gränser, faktum är att jag sköt en igår. Jag har redan hunnit stoppa upp honom (ett fint exemplar) och nu hänger han likt en trofé över min vardagsrumssoffa.

Här kommer lite mobilbilder från kommunen jag tog i helgen. (ursäkta kvaliteén)



En segelbåt lämnar Lomma Hamn i solnedgången för att segla ut mot kommunens närliggande hav. Är det inte vackert?



Lommas nybyggda bibliotek, här hittar man otroliga rariteter i bokväg och folk vallfärdar från hela världen för att få läsa dem.



Träden är lite grönare och lite mer frodiga i Lomma. Är det inte vackert så säg!



En man har parkerat sin bil vid sin båt, man kan bara fantisera om vad han ska göra. Kanske ska han förbereda för morgondagens utflykt, kontrollera så att båten är i perfekt skick osv osv. Är det inte vackert?



Jag tittar ut mot mina ägor i en t-shirt och ett par shorts. Ägorna sträcker sig cirka 3 meter fram från där jag blickar ut.

/Erik


Kommentarer
Postat av: Asbjörn

Gud vad skönt att veta att Sveriges elit....nej.....VÄRLDENS elit, har ett ställe där ni kan bo och leva tillsammans utan influenser från oss dräggen, framför allt, i Malmö.

Hurra för Lomma!

Tackar hjärtligt för de gångerna jag blivit bjuden till er underbara kommun. Verkligen högpunkter i mitt liv.

2009-05-03 @ 13:44:49
Postat av: Christian hagberth

Jag måste erkänna att jag skrattade högt åt din lommaanalys. Otroligt komiskt. ironin är fantastiskt rolig. Fortsätt så

2009-05-05 @ 10:43:21
Postat av: JÖRGEN

kALLAR DU DE TRÄDGÅRD LIKNAR FAN ETT TRÄSK

2009-05-05 @ 22:51:17
Postat av: Släkten

Eller från dräggen i Staffanstorp och Oxie eller trachkommunen Skanör som du är halvt uppvuxen i.

2009-05-06 @ 13:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0