Jag listar världens 5 bästa musikvideos

Veckans fem-i-topp behandlar ämnet musik och för att gå under ytan lite mer, musikvideos.
Jag vill inte dra ut på lidandet mer för er läsare så vi beger oss fort till femteplatsen.

5: Men without hats - The Safety Dance
Dvärgar + en fullständigt bisarr sångare med ett märkligt mimspel ger denna låt en självskriven plats på listan. Bra låt dessutom!



4:  David Hasselhoff - Hooked on a feeling
Hasselhoffs version utav Björn Skifs gamla dänga i en video utan sammanhang. Resultatet: Fantastiskt!
 



3: The Sisters of Mercy - Lucretia, my reflection
Sjukt tung låt med en sjuk sångare i form av Andrew Eldritch. Intressant att veta vad de pakistanska arbetarna tänkte när denna påverkade galning gick omkring med en märklig käpp på deras arbetsplats. Humor hur som helst.



2: Marilyn Manson - Tainted Love
Orkar inte ens skriva varför den är med här, bara se på den för i helvete.



1. Mr T - Treat your mother right
Jag vet inte vad detta är men det är i alla fall genialiskt! Detta är världens bästa musikvideo mina damer och herrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0