Ikea

Idag blev jag medtvingad till Ikea, detta hemska ställe.
Som alla årets dagar var parkeringen som vanligt fylld utav bilar och folk myllade ut och in ur den enorma lokalen. 
Direkt kom trängseln och alla svettiga människor emot mig som en skock får på speed.
90% av klientelet här inne är människor som ser Ikea som något sorts trevligt utflyktsmål, en liten nöjesresa för hela familjen.
Värst var det inne på restaurangen, inte nog med att det luktade som det gör i en skolmatsal, en del människor hade till och med tagit med sig egen mat, en "matsäck", och satt och tuggade i sig som om de vore på picknick i skogen.
Trängseln, svetten, barnvagnar och barnskrik var man än vände sig fick mig nästan att bryta mig ur mig själv, plocka fram min Ak-47'a om jag hade haft någon och bara skjuta loss. Nu överdriver jag såklart, men det står kvar, Ikea är ett makabert sjukt ställe, det är bara att konstatera.
Värst är de människor som går långsamt fram med en vagn framför sig, tittar på allt som Ikea har att erbjuda deras plånböcker och när man tittat på vad de plockat på sig ser man 1 st yucapalm, batterier, några värmeljus, en ram, en billig matta och så hör man någon kärring skrika "Gösta, vi borde köpa julsaker redan nu, det är jättebilligt här på Ikea!".

Man blir så trött, så satans trött.

Kommentarer
Postat av: lisette

på ikea älmhult (notera, småland!) utspelade sig följande...



två kvinnor står i kassan och tittar på en kokbok, lägger ner på bandet. men, eftersom boken var hela TIO kronor dyrare pga de inte var ikea family medlemmar så lämnade de tillbaks den igen...



only happens in småland.

2009-06-21 @ 01:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0