Dagens matintag

Då var vi där igen, dagens matintag.

Jag började lite lätt med en frukost innehållande:

1 st Avokado 88 g - 147 kcal
1 st Banan 102 g - 103 kcal

Fortsatte därefter med ett mellanmål som innehöll:

1 st Kycklingfilé 134 g - 179 kcal

Lunchen stod på tur, då blev det:

1 st Kycklingfilé 150 g - 200 kcal
4 st Köttbullar 50 g - 110 kcal
Quinoa 102 g - Hela 365 kcal
Sallad - 10 kcal
Tzatziki 30 g - 30 kcal

Eftermiddagens måltid blev nätt och jämnt:

1 st Shake - 110 kcal

Avslutade med en Kvällsmat:

2 st Ägg 96 g - 135 kcal

Totalt intag: 1389 kcal

Strategin är följande, 50% Protein, 30% Fett, 20% Kolhydrater.
Avokadon till frukost mättar bra, rent fett som håller en igång ett bra tag.
Kycklingfilérna funktionerar som så att det är byggstenarna för min muskeluppbyggnad, likaså äggen.
Quinoan och bananen är mest med för att man måste ha i sig lite kolhydrater, även om jag helst skulle vilja skippa dessa helt.

Imorgon blandar jag in lite fisk i menyn plus eventuellt lite kesella, vi får se!

Övrig status just nu är att jag mår bättre efter sjukdomen så imorgon kommer jag att återvända till mitt arbete med start kl 06:00. Jag kommer även inhandla vassleprotein för återhämtningen samt kreatin för byggandet plus något som heter Rage2X, detta för att maximalt utnyttja musklerna vid ansträngning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0